fbpx
LEGE 5 Aktualności 5 Trendy w opakowaniach 2022

Trendy w opakowaniach kartonowych w 2022 roku

Szare, niewytrzymałe, tak przez lata były postrzegane przez producentów opakowania kartonowe.

Po dekadach stosowania opakowań zastępczych wykonanych z wątpliwej jakości tektury zachłysnęliśmy się kolorowym plastikiem. Każdy producent chciał „skraść” wzrok kupującego towary, stosując kolorowe i krzykliwe opakowania. Trzy -dwie dekady temu plastikowe opakowania faktycznie były niezrównane pod tym względem. Przemysł celulozowy, czyli produkcja papieru, w tym kartonów nie potrafiły dostarczyć na rynek atrakcyjnego dla konsumenta opakowania. Świat poszedł do przodu i dzięki temu mógł wykonać krok w tył. Absurd? Niekoniecznie! Świat opakowań nie cofnął się technologicznie a jedynie wrócił do sprawdzonych surowców w nowym wydaniu.

Display niejedno ma imię

Optymalizacja miejsca, bezpieczny transport i pełen wachlarz konstrukcji, czyli display niejedno ma imię.

Jak wybrać opakowania do sprzedaży
wielokanałowej?

Omnichannel czyli model strategii marketingowej będący rozwinięciem strategii multichannel, jest już obecny w na rynku od dłuższego czasu. Coraz częściej opisywany jest nie tylko jako godny polecenia ale wręcz nieodzowny w dzisiejszych realiach rynkowych.

Kartony na butelki

Kartony na butelki to grupa opakowań z przeznaczeniem do wygodnego transportu i ciekawej oprawy dla wina, piwa, mocnych alkoholi, soków czy oliw.

Opakowania na warzywa i owoce – kartony do zadań specjalnych

Sprzedaż owoców i warzyw to szczególnie wymagający proces. Ze względu na charakterystykę świeżych produktów, transport musi odbywać się szybko i sprawnie. Dodatkową trudność sprawia podatność na uszkodzenia.

Nowe rozdanie – nowa szansa – rodzaje druku, które Wam proponujemy.

Rzeczywistość roku 2022 różni się drastycznie od tej sprzed kilku lat. W szczególności w branży sprzedaży wysyłkowej da się zauważyć wiele nowych możliwości, ale też nie można zapominać o rosnącej w szybkim tempie konkurencji.

Zmiany cen opakowań

Obserwujemy obecnie spory wzrost cen surowców potrzebnych we wszystkich gałęziach produkcji. Obserwujemy obecnie spory wzrost cen surowców potrzebnych we wszystkich gałęziach produkcji. Paliwa, koszty ogrzewania i energii elektrycznej poszybowały w górę tym samym zmuszając producentów do podnoszenia cen celem utrzymania rentowności firm.

Kartony idealnie dopasowane do paczkomatów

Rosnący sektor sprzedaży wysyłkowej doczekał się prawdziwej rewolucji. Paczkomaty wyrastają wokół jak grzyby po deszczu.

Standy tekturowe

Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż? Odpowiedź na...

Laminowana tektura

Tektura falista jest stosowana dziś na całym...

Tektura barwiona w masie

Ciągle rosnące wymagania klientów sprawiają, że...

Karton w logistyce

Chyba dla żadnej innej gałęzi gospodarki...
  • Wytworzenie tektury pochłania mniej energii a tworzy się ją z odnawialnych źródeł.
  • Świadomi producenci częściej sięgają po karton jako wygodny sposób wysyłki towaru.
  • Nowoczesny druk opakowań w technologii cyfrowej pozwala na indywidualne traktowanie klientów.

Karton – sprawdzony i stary przyjaciel.

Współczesne kartony jako surowiec to produkt wielce ekologiczny nie tylko w użyciu, ale też w produkcji. Dla porównania plastiki – nawet te recyklingowalne, wymagają dużych nakładów energii przy obróbce. Plastik wytwarzany jest z paliw kopalnych, których jest coraz mniej i są nieodnawialne, dlatego jego produkcja wymaga ciągłej eksploatacji naszej planety. Dla kontrastu wytworzenie tektury pochłania mniej energii a tworzy się ją z odnawialnych źródeł – czyli roślin i masy wtórnej – makulatury – tym samym przyczyniając się do oczyszczania ziemi.

Recykling opakowań – pozostaw mniejszy ślad.

Wspaniałym pomysłem w kontekście powtórnego użycia jest recykling. Kupując produkty świadomie możemy wybrać jakie opakowanie nas interesuje, dlatego wybierajmy karton gdy to tylko możliwe. Łatwo przerobić go na opakowanie lub inny przydatny towar, dodatkowo szybko się biodegraduje. Przy braku nadruku lub nadruku ekologicznym nadaje się nawet do kompostowania.

Opakowania na warzywa i owoce – kartony do zadań specjalnych

Sprzedaż owoców i warzyw to szczególnie wymagający proces. Ze względu na charakterystykę świeżych produktów, transport musi odbywać się szybko i sprawnie. Dodatkową trudność sprawia podatność na uszkodzenia.

kartony klapowe

Świadomi konsumenci i mądrzy producenci

Na naszych oczach zaszły wielkie przemiany społeczne. Nastąpiła nie tylko zmiana pokoleniowa, ale przede wszystkim jakościowa. Coraz większa świadomość kupujących zaowocowała zmianami myślenia producentów – oni też są bardziej świadomi nie tylko swojego wpływu na środowisko, ale również zachowań konsumenckich. Okazuje się, że takie ekologiczne podejście jest też podejściem ekonomicznym. Opakowania tańsze w produkcji to większy zysk producenta i większy zysk dla środowiska – klasyczna sytuacja win – win.

Przy obliczaniu kosztów produkcji widnieje pozycja kosztów magazynowania – producenci muszą brać pod uwagę w tej kategorii nie tylko produkt, który wytworzyli, ale również surowce, potrzebne do jego stworzenia. Jedną z pozycji w tym zestawieniu jest opakowanie. Kartony najczęściej przechowywane są na płasko, tym samym zajmują mniej miejsca niż ich plastikowe odpowiedniki podczas magazynowania i transportu – co jest ich ogromną przewagą.

kartony klapowe
 

Nowe oblicze handlu

Okres lockdownu przyspieszył procesy w dziedzinie e-commerce. Łatwość robienia zakupów przez internet, to nie tylko wygoda wybierania produktów z tysiąca opcji bez wychodzenia z domu. To przede wszystkim w ogromnym stopniu wygoda odbioru towaru. Produkty są zamawiane bezpośrednio pod drzwi lub do bardzo wygodnych paczkomatów, których doskonale rozwinięta sieć pozwala na odbiór paczki podczas spaceru z psem lub powrotu do domu. Sieć paczkomatów to szansa dla producentów, którzy nie posiadają własnych sklepów lub mają te tylko w dużych aglomeracjach.

Dzięki rozwiązaniom e-commerce i paczkomatom ich produkt dostępny jest nawet w małych miasteczkach. Świadomi producenci częściej sięgają po karton jako wygodny sposób wysyłki towaru. Tektura falista stosowana do produkcji opakowań pod paczkomaty to dobrze dobrany materiał, który zapewnia bezpieczeństwo produktów zamkniętych w kartonie. Tektury 3 i 5 – warstwowe pozwalają na stworzenie solidych, wytrzymałych konstrukcji a dzięki przemyślanemu układowi fali, starannemu cięciu i bigowaniu wytrzyma naprawdę duże obciążenia w transporcie do odbiorcy. Dodatkowe usprawnienia takie jak kartony ze zrywkami i tasiemkami zwrotnymi ułatwiają nadawcy i odbiorcy przeprowadzenie procesu zwrotu opakowania.

 

 

kartony klapowe

Architekci opakowań

Projektowanie opakowań to sztuka, która wymaga sporej wiedzy. Zwykły użytkownik nie zdaje sobie sprawy, jak wiele uwagi trzeba poświęcić podczas tego etapu. Konstruktor przygotowując dobre opakowanie bierze pod uwagę wiele czynników. Waga, wielkość czy konsystencja towaru zamkniętego opakowaniu to tylko jedne z nich.

Konstruktorzy, którzy poważnie podchodzą do tematu chcą znać więcej szczegółów jak sposób przechowywania kartonów, sposób dyspozycji i ekspozycji -to pozwala na stworzenie opakowania „szytego na miarę” i spełniającego wymagania zamawiającego.

Bez przesady będzie porównanie konstruktora opakowań do architekta, który tworząc bierze wiele zmiennych pod uwagę. Są to twórcy, którzy nie tylko obliczają ścisłe dane fizyczne ale mają znać nowoczesne trendy i potrzeby społeczne.

Eleganckie rozwiązanie

Opakowania z tektury to użyteczne rozwiązanie. Aspekty ekologiczne i praktyczne w jednym to niewątpliwy plus. Nie możemy zapomnieć o estetyce! Opakowania tekturowe mogą być piękne. Współczesne tektury lite i faliste barwione w masie to doskonały produkt dla estetów.

Wyobraźcie sobie czarne, piękne opakowanie z białym nadrukiem taka ascetyczna forma podkreśli ekskluzywną zawartość w środku. A co, gdy specyfika marki lub produkt wymaga oprawy w inny kolor? Nic prostszego – wystarczy sięgnąć po inne kolory tektur barwionych. Dzięki technologii barwienia w masie nasycenie kolorów i ich głębia będą naprawdę zachwycające.

Podkreślaj wagę Twojego odbiorcy

Personalizacja to słowo, które zagościło w naszym słowniku na dobre. Każdy producent zdaje sobie sprawę jak ważne jest indywidualne podejście dokupującego. Na tle podobnych produktów chcemy się wyróżniać. Indywidualne ustawienia w telefonach, przeglądarkach internetowych czy nawet podpisane kubki z kawą w ulubionej sieciówce pokazują, że mając produkt proponowany szerokim masom możemy podejść indywidualnie do każdego z odbiorców.

Nowoczesny druk opakowań w technologii cyfrowej pozwala na indywidualne traktowanie każdego z naszych klientów. Teraz każdy może poczuć się traktowany „po królewsku” dostając indywidualnie przygotowane opakowanie produktu. Personalizacja to również doskonały pomysł jeśli chcemy kogoś obdarować i podkreślić jak ważny jest dla nas w naszym życiu.

Opakowania to niby banalna rzecz. Często niedocenione, często pomijane przy postrzeganiu produktu przez zwykłego odbiorcę. Prędzej czy później lądujące w koszu (niestety to niezaprzeczalny fakt) My jednak zdajemy sobie sprawę, jak ważne są w naszym otoczeniu.

Kartony na butelki

Kartony na butelki to grupa opakowań z przeznaczeniem do wygodnego transportu i ciekawej oprawy dla wina, piwa, mocnych alkoholi, soków czy oliw.