Kartonowe opakowania fasonowe

Trendy w opakowaniach 2023

Przełom roku to czas podsumowań i śmiałych planów wybiegających w przyszłość. Nasi specjaliści rynku opakowań przygotowali dla Was trendy, które mają nam królować w 2023. Przyjrzyjmy się im z bliska.

Król kolorów

W świecie projektantów opakowań, grafików i agencji kreatywnych także panują określone mody, każdy chce pokazać, że trzyma rękę na pulsie. Co wyznacza ten puls? Niewątpliwie rokrocznie jest to „kolor roku”. Instytut Kolorów Pantone nazwał Viva Magenta 18-1750 kolorem roku 2023, opisywanym jako „niekonwencjonalny odcień na niekonwencjonalny czas, który równoważy ciepło i chłód. Odważny, pulsujący, potężny i inspirujący”. W social mediach i stronie Pantone możecie zobaczyć jak będzie komponował się na różnych produktach. Jak sprawdzi się w świecie opakowań? Nasze wewnętrzne próby, które wykonaliśmy na prototypach pudełek pokazują, że doskonale sprawdzi się on zarówno jako główny kolor w całościowym nadruku jak i jako kolor przełamujący w zestawieniu z np. kolorem czarnym. Opierając się na naszym doświadczeniu widzimy, że będzie to idealny kolor dla produktów segmentu premium. Viva Magenta wykorzystana w projektowaniu opakowań sprawi, że będą wyglądać one na żywe i pełne pasji – czerwienie przyciągają wzrok i ożywiają towarzyszące im kolory

Opakowania i ekologia idą w parze.

W 2023 r. trend eko będzie się utrzymywał nadal nie tylko na naszym rodzimym rynku, ale też w całej Europie. W Lege opakowania pomogliśmy tysiącom firm zmienić podejście do opakowań na bardziej ekologiczne poprzez redukcję wykorzystywanego materiału, jak i pozyskiwaniu go z certyfikowanych źródeł.

Certyfikat FSC® oznacza, że materiały używane do produkcji Twoich opakowań będą pochodzić z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Na życzenie klienta do produkcji wykorzystujemy surowce z oświadczeniem FSC®.

Doskonałą alternatywą dla opakowań foliowych będą opakowania tekturowe – tak już cenione przez klientów i lubiane przez sieci handlowe. Nową, bardzo wygodną opcją są kartony zbiorcze na zakupy, dostępne w sieciach supermarketów zastępujące plastikowe siatki.

opakowania na żywność
display naladowy

Świeżość w cenie.

Niewątpliwie są produkty, które same z siebie proszą się o świeże podejście. Świeże warzywa i owoce, powinny być pakowane tak jak uprawiane, w ekologiczny sposób. Kupujący, którzy chętnie sięgają po towary z naturalnych upraw, zwracają też uwagę na ekologiczne opakowania. Tekturowe opakowania na owoce i warzywa doskonale sprawdzą się w tej roli. Nadają się do recyklingu, dzięki czemu są bezpieczne dla środowiska. Ten produkt wybierany będzie często zarówno przez małe i średnie firmy, zaangażowane w lokalny handel jak i globalne marki ceniące świadomość ekologiczną swoich klientów.

Opakowania dostępne od ręki .

Czas i cena to priorytety wybierane przez klientów od dłuższego czasu. Coraz częściej nasi klienci potrzebują pudełek w małych i średnich nakładach „na już”. W naszym sklepie internetowym przygotowaliśmy dla Was stały asortyment kartonów i opakowań tekturowych dostępnych od ręki. Znajdziecie tam m.in. kartony zwrotne, opakowania na butelki, klasyczne kartony klapowe i wiele innych.

kartony klapowe

Druk cyfrowy od pojedynczej sztuki.

W przypadku wielu naszych klientów bardzo ważnym jest też doskonały druk, który nie wydłuży znacząco czasu realizacji oraz nie będzie wymagał dodatkowych przygotowań. Ten aspekt jest bardzo ważny zwłaszcza dla mniejszych firm, które zamawiają małe i średnie nakłady opakowań. Obecnie możliwe jest drukowanie także pojedynczych sztuk kartonów, w których tylko część nadruku ulega zmianie, co pozwala na różnicowanie poszczególnych kartonów z serii. Nowe możliwości, które daje technika druku cyfrowego, tworzy nieograniczone pole do kreacji dla brand managerów i specjalistów ds. marketingu, którzy niskim nakładem kosztów i niewielkimi siłami mogą wprowadzić na rynek produkt zerowy, testując jak przyjmie się na danej grupie odbiorców podczas badań focusowych.

Rok 2023 będzie ciekawy – to więcej niż pewne. Zmiany cen, rosnąca świadomość klientów, geopolityka…jest wiele aspektów, które należy wziąć pod uwagę. My jednak wiemy jedno, nadal będziemy cieszyć się ciekawymi projektami naszych klientów, które napędzają nas do rozwoju.